Followers

Friday, February 25, 2011

Medley



Cikgu ku berkata
jika hati tak mampu berkata
maka biarlah lagu yang bercerita

jadi aku pon mencari lagu
yang sesuai nak cerita
ku ambil guitar akustik ku
lalu cuba mencipta sebuah lagu
dan terjadi la sebuah lagu Medley

---1,2,3---
pertama kali ku bertemu dgn mu
sayunya hatiku melihat wajahmu
aku mengharap engkau menerimaku
kerna aku bersedia menerimamu

aku bukan lelaki yang tewas
bisa menyambar walau ku dtolak
biar diuji kanan dan kiri
kau kan tetap ku miliki

andai kau tahu
apa yang ku mahu
mahu kan dirimu tuk mendekatiku
walau dalam tidur,ku akan menantimu hingga ke akhir nanti

dan bila kau menghilang
musnahlah,musnah impian
untuk menggapai
terangi hidupku
ku mahu kau tahu
engkaulah destinasiku

Mengapakah kau melangkah pergi
Ketika ku masih perlu
Menatap wajahmu kali akhir
Dan lantas menyelam rindu

Antara bebunga yang menyeri hidup
Kau jadi ratu
Antara delima yang menyinar lama
Kau berkilauan
jangan biarkan ku sendiri lagi
ohh kasih dengarlah rayuanku ini
kasihku terhadap dirimu kasihku
bintang-bintang di angksasa



mengalir air mataku
menemani malam sepiku
ku rindu saat bersamamu
sukarnya untuk ku melupakan mu

kau tak kan dapat aku lupakan
kerna kau lah punca cinta ku
mengajarkan ku erti bahagia
temanilah ku semula
tanpamu ku lemah
pasti aku tak berdaya
kerna kau mahakarya cinta



maaf bila ku tak sempurna
cinta ini tak mungkin ku cegah
ayat-ayat cinta bercerita
cinta ku pada mu
bila bahagia mula menyentuh
seakan ku bisa hidup lebih lama
namun harus ku tinggalkan cinta
ketika ku bersujud

Senyummu enggan pergi
Tawamu mengiringi
Wajahmu ku terbayang
Hadirmu dalam mimpi
Umpama bidadari
Potretmu kutatapi
Mengharap kau kembali

Memang kurindu saat bersamamu
Memang tak mampu melupakanmu
Tapiku tahu semua itu
Tak akan kembali lagi


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...