Followers

Monday, February 28, 2011

FAKTA SEJARAH!! anda harus baca jika sayangkan tanah air anda!!

Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah Penjajahan Tanah Melayu) kepada kawan kawan kita supaya kita semua dapat kesedaran di sebalik sejarah yang sengaja tak didedah disebabkan agenda tertentu.. Semoga dari pendedahan ini kita mengambil iktibar betapa Ketuanan Melayu disanggah selama ini.....

1508: Alfonso de al buqurque menyampaikan hasratnya kepada Raja portugis untuk meluaskan pegaruhnya ke Asia Tenggara ( Melaka pusat perdagangan asia tenggara ketika itu) dan juga laluan penting perdagangan timur barat. Raja Portugis bersetuju untuk menyediakan kemudahan bala tentera 158 buah kapal, 15300 ( anggaran) bala tentera

1509: Portugis menghantar perisik ke Melaka untuk mengetahui keadaan kekuatan pertahanan disana

Oct 1511: Alfonso berjaya menawan Melaka setelah berhempas pulas melawan 5 pahlawan melayu terhandal (Hang Tuah, Hang Lekir, Hang Lekiu,Hang Jebat dan Hang Kasturi) ini adalah mimpi ngeri bagi pihak Alfonso, untuk menawan Melaka serta berlawan dengan 5 Hang bersaudara, mereka perlu mendapat askar tambahan setelah 15,000 askarnya terkorban dalam pertempuran selama 6 hari itu dengan 5 Hang bersudara..akhirnya dapat juga menawan Melaka setelah hampir kecewa dan putus asa...

1512: Setahun 2 bulan kemudian Alfonso ingin meluaskan kekuasaannya ke Perlis, Kedah dan P.Pinang, yang ketika itu adalah pusat pengeluaran tebu untuk gula rantau ini...

Feb 1512: Alfonso menghantar perisik ke Perlis, Kedah dan Pulau Pinang untuk mengetahui kekuatan bala tentera di sana mengikut sejarah, perisiknya telah ke kedai kopi sekitar untuk mendapat segala maklumat yang diperlukan.. .

Seminggu selepas

Feb 1512: Perisik balik ke Melaka untuk memberitakan hasil risikan kepada Alfonso. Di bawah adalah perbualan percakapan antara perisik dengan Alfonso yang selama ini cuba disembunyikan dalam buku sejarah…

Perisik 1.2.3: selamat pagi tuan (sambil bertabik)
Alfonso: selamat pagi
Perisik 1: Begini lah tuan, lupakan saja niat tuan untuk menawan Perlis, Kedah dan Pulau Pinang
Alfonso: Kenapa kuat sangat kah mereka itu..? ( dengan nada marah dan bongkak)
Perisik 2: Untuk menawan melaka yang mempunyai 5 pahlawan terhandal Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu pun kita kehilangan hampir 15,000 bala tentera, inikan pula kita nak menawan Perlis, Kedah dan P.Pinang yang mempunyai beribu ribu hang..
Perisik 3: Betoi tu tuan...antaranya
hang sihat, hang buat apa, hang apa habaq, hang lagu mana, hang pi mana, hang nak pi mana, hang kat mana, hang singgah dulu, bapak hang, mak hang, adik hang, tok hang dan macam macam lagi hang ada kat sana..... 

Mendengar hasil risikan itu Alfonso pun tak jadi nak pi serang disebabkan pengalamannya sebelum ini bersama 5 pahlawan melayu Melaka amat ngeri....... ini kan pula nak berhadapan beribu ribu hang kat situ…

BYE2 MAK!!!

Suatu petang di sebuah 'supermarket'.... Seorang lelaki muda tengah berjalan di bahagian barang-barang dapur apabila dia terperasan seorang perempuan tua yang tengah memandangnya dengan mata yang tak berkelip-kelip. Lelaki muda itu pun terasa pelik.. dia terus berjalan ke bahagian buah-buahan tapi dari ekor matanya dia perasan lagi yang perempuan tua tu masih juga memandang dan mengekorinya. Last-last lelaki tu pun buat dek jer, sebab dia ingat dia yang perasan.

Lepas mengambil dua tin sardin dan lima biji epal, lelaki muda tu pun berjalan menuju ke kaunter untuk membayar barang-barangnya tetapi di pertengahan jalan perempuan tua tadi tuh cepat-cepat memintas dan berdiri di depannya. "maafkan makcik nak!!" kata perempuan itu. "Makcik minta maaf bebanyak kiranya anak tak selesa dengan pandangan makcik tadi. Makcik bukannya apa, cuma wajah anak ni serupa macam arwah anak makcik yang meninggal bulan lepas" Mendengarkan kata-kata perempuan tua itu barulah dia faham kenapa perempuan itu asyik aje memandangnya. Timbul rasa kesian di hati lelaki itu.

"Oh, begitu ke ceritanya makcik? maaflah saya tak tahu. Ada apa-apa yang boleh saya bantu?" tanya lelaki muda itu. "Aaaa.... mak cik ada satu permintaan kecil kalau anak tak keberatan" kata perempuan itu. "... bila makcik dah nak jalan keluar boleh tak anak lambai dan cakap 'babai... mak!!'? Terubat betul rindu makcik jika anak dapat tolong sebab arwah anak makcik selalu buat macam tuh pada makcik".

"Oh boleh... takde masalah" kata lelaki muda tu. Setelah cashier memasukkkan semua barang-barangnya ke dalam plastik, perempuan tua itu pun berjalan keluar dan melambai tangannya ke arah lelaki muda itu. Lelaki muda itu pun melambaikan tangannya kembali dan melaung "Babai, mak!!!!".







Setelah memerhatikan perempuan tua itu hilang dari pandangan dengan hati yang kesian, lelaki itu pun bergerak ke cashier untuk membayar barang-barangnya. "Jumlah semuanya RM130.70 ye encik," kata cashier supermarket tuh. Terkejut lelaki tu mendengar kata-kata cashier tuh."Eh, kenapa mahal sangat ni cik, saya beli barang sikit jer macamana pulak sampai seratus lebih ni?" tanya lelaki itu. "Habis tuh mak awak kata awak nak bayarkan untuk dia sekali!" kata cashier tuh.

"Hah ???????!!!!"....

Sumber: Syam Mahzar

Pengajaran: berhati-hati dengan orang sekeliling anda, jangan cepat terpedaya dengan seseorang yang baru anda kenal.

Sunday, February 27, 2011

Fakta yang mungkin anda xtau ^__^

1.Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan ….Italy…., jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa
melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapimengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?

Kimia..


Aku mula jatuh hati kepadamu,
Setelah kau kata cinta padaku,
Masing-masing dulu punya pasangan,
Akhirnya kita bersama...
Pertama kali kita bersua bertentang mata,
Terasa ada kimia di antara kita,
Kau kucup pipiku,
Kau bisikkan cintamu,
Kau kata 'baby I love u'
Kau cairkan hatiku...

Bahagia...
Ku rasa,
Di saat kita berdua bersama,
Memandang bulan terang,
Menyaksi bintang-bintang,
Kau seru akulah pelangi cintamu...

Friday, February 25, 2011

Medley



Cikgu ku berkata
jika hati tak mampu berkata
maka biarlah lagu yang bercerita

jadi aku pon mencari lagu
yang sesuai nak cerita
ku ambil guitar akustik ku
lalu cuba mencipta sebuah lagu
dan terjadi la sebuah lagu Medley

---1,2,3---
pertama kali ku bertemu dgn mu
sayunya hatiku melihat wajahmu
aku mengharap engkau menerimaku
kerna aku bersedia menerimamu

aku bukan lelaki yang tewas
bisa menyambar walau ku dtolak
biar diuji kanan dan kiri
kau kan tetap ku miliki

andai kau tahu
apa yang ku mahu
mahu kan dirimu tuk mendekatiku
walau dalam tidur,ku akan menantimu hingga ke akhir nanti

dan bila kau menghilang
musnahlah,musnah impian
untuk menggapai
terangi hidupku
ku mahu kau tahu
engkaulah destinasiku

Mengapakah kau melangkah pergi
Ketika ku masih perlu
Menatap wajahmu kali akhir
Dan lantas menyelam rindu

Antara bebunga yang menyeri hidup
Kau jadi ratu
Antara delima yang menyinar lama
Kau berkilauan
jangan biarkan ku sendiri lagi
ohh kasih dengarlah rayuanku ini
kasihku terhadap dirimu kasihku
bintang-bintang di angksasa



mengalir air mataku
menemani malam sepiku
ku rindu saat bersamamu
sukarnya untuk ku melupakan mu

kau tak kan dapat aku lupakan
kerna kau lah punca cinta ku
mengajarkan ku erti bahagia
temanilah ku semula
tanpamu ku lemah
pasti aku tak berdaya
kerna kau mahakarya cinta



maaf bila ku tak sempurna
cinta ini tak mungkin ku cegah
ayat-ayat cinta bercerita
cinta ku pada mu
bila bahagia mula menyentuh
seakan ku bisa hidup lebih lama
namun harus ku tinggalkan cinta
ketika ku bersujud

Senyummu enggan pergi
Tawamu mengiringi
Wajahmu ku terbayang
Hadirmu dalam mimpi
Umpama bidadari
Potretmu kutatapi
Mengharap kau kembali

Memang kurindu saat bersamamu
Memang tak mampu melupakanmu
Tapiku tahu semua itu
Tak akan kembali lagi


Wednesday, February 23, 2011

patot abaikan je!!

hurmm...kalau aq taw bnda nie nak jadi ptot aq abaikan bnda yg dya nak ckap..xsngka plak jadi mcam nie...damn it! argh!!
so dah dya ckap mcam tu aq nak buat apa lagi tpaksa la hormat pa dya kata tu kan..xkan nak maki hamun kot..so mulai saat nie..xmo cakap dgn dya dah..>_< tpi payah kot..bab dah jadi kewjipn nak tgor dya..aq dah angp dya mcam kwan rapat aq..so aq pon tertanya2 la siapa S E B E N A R N Y A aq pada dya..smpai ley kata lagu tu...ishhh kecewa pon ada la jgak..haha tngh dok type nie trngt lak member2 dok kata..no women no cry..tpi xpa lah..abaikan je...bunga bkan sektum.. kat kebun bnga bnyk lagi..ok la smpai kat sini ja..aq nak g kebun bunga nak cari bunga citra lestari plak ^__^
biskut klo biskut tngh bca nie kan..saya nak tnya biskut..kita kawan lagi ke tak?

Tuesday, February 22, 2011

tinkayu :D

Memang ku rindu..
saat bersamamu..
memang tk mampu..
melupakan mu..
tapi ku tahu semua itu..
tak akan kembali lagi..

Selamat tinggal pada kenangan..
selamat tinggal pada igauan...
terima kasih..
aku ucapkan..
untuk persahabatan ini.. 




Sunday, February 20, 2011

Dahulu dan sekarang ^__^'

Asalammualaikum
huhuhuh jom kita story skit noh
dahulu kalau topup 5 bole than 2-3mggu
sekarang topup 10 pon 1minggu ja dah abis 
dulu relax ja xpayah nak fikir masa depan
sekarang kalot ja dok fikir masa depan
dulu xfikir pon pasai dia
sekarang 24/7 dok fikir ja pasai dya
dulu duet selalu ja penuh
sekarang lagi la penuh ^_^
dulu  kalot ja dgn tepon
sekarang lagi la kalot dgn tepon
dulu selalu buat homework
sekarang lagi rajin buat homework
dulu makan nasi ja
sekarang eat rice plak
dulu kan..dulu kan
hrmm dulu kan
arghh korang sambong plak arr ^__^
hahaha

Monday, February 14, 2011

Maulidur Rasul

Assalamualaikum
tadi dekat sekolah ada seorang pelajar kafir tnya dkat aq..dia kata bday Nabi Muhammad ataw dalam bahasa arabnya ialah Maulidur Rasul..kenapa rakyat malaysia membuat perarakan sambutan maulidur rasul ini sedangkan negara-negara islam seperti arab,iraq dan sebgainya tidak melakukan upacara sbgini.dan kalau saya x slap bukan kah ini suatu perbuatan yg dpngl bidaah..(huhu cara dya tnya soalan nie mcam orang islam dow!!)

huhuhu aq tergamam kena tembak soalan pedih mcam nie..then aq kata dkat bdak tu..knapa x tnya dkat cikgu yg beragama islam..huhuhu time tu plak cikgu kata...tnya la dya..dya kan anak "ustazah"..ala dya tahu saja xnak bagi tahu..
issh geram -,-'!!dgn cikgu tu pon ada jgak..so aq terima sahutan tu bab xnak calarkan nama mak aq..
dgn lafaz bismillahirahmanirahim aq senyum sat pastu jawab
issss agak berat jugak la nak jawab nie..huhuhu perah abis otak aku nie..ada jgak kawan seangkatan aq try jwab tpi dya bagi auta mia jawapan hampehh btoi..
so aq pon jawab la dgn penuh semangat tapi xtaw betoi ka tak..huhuhu
sebab apa rakyat malaysia buat perarakan maulidur rasul n negara laen xbuat..ok nak tnjuk kekuatan umat islam yg sanggp bkorban demi rasul dan agama nya selain itu tujuan perarakan nie diadakan adalah utk memperingati dan memperingatkan kepada umat islam pada masa sekarang nie bahawa Rasullah s.a.w telah bsusah payah menyebarkan islam sehinggkan di saat nak wafat pon nabi masih mnyebut umati umati..tnda kasih nya kepda kita..jadi mgapa hndak pertikaikan masalah nie..perarakan nie merupakan pngorbanan yg x seberapa kalau hndak dbandingkan dgn  pngorbanan nabi terhadap umat nya... dan mana hang taw negara islam yg laen xberarak hang biasa merantaw ka ke negara islam?
memang perbuatan nie merupakan suatu bidaah..namun bidaah nie termasok kepada bidaah hasanah iaitu perbuatan yg baek walaupon nabi ataw para sahabat xbuat bnda nie..so salah ka klo kita nak buat bnda baek..kami hanya selawat ke atas junjungan dan rasul secara beramai2 bkan nya membuat tunjuk perasaan ataw menyakiti insan laen..
seblom nak pertikaikan agama orang..tikaikan agama hang sendiri..sempurna ka kitab B*** hang tu..tpi kenapa kitab SUCI hang hampir 60% dgn unsur sex..kenapa tuhan yang hang anggp hebat tu J** tu bole kena bunuh dgn kaum yahudi? bkan ka dya tuhan mcam mana bole kena bunuh dgn makhluk ciptaan nya pasal kes tudung sendiri..konon caci islam pakai tudung nampk mcam bodo..derr dalam B*** hang pon ckap taw..seseorang perempuan itu haruslah menutupi kepalanya..ataw botakkan kepala nya..so aq dah jawab soalan yg hang tnya ..ok hang jawab plak soalan aq nie...kalau J** nie anak tuhan sapa bapak J** nie? sapa mak dya sapa kaum kerabat dya?

so kepada umat islam yg membaca blog nie..sambut la maulidur rasul selagi anda bole..kerana kita nie berada dkat akhir zaman dah anytime dunia nie ley shutdown mia..so jom la kita pakat selawat beramai2 keatas rasullah s.a.w
kalau ada tersalah kata ataw fakta harap perbetulkan la
wabillah hi taufik wal hidayah jgn hisap pit jgn buat jenayah
Assalamualaikum warakmatullahhiwabarakatu ^__^

Sunday, February 13, 2011

Luahan Hati..^__^

Pertama kali ku bertemu denganmu
Sayunya hatiku merindui dirimu
Walaupun baru kita bersua muka
Namun aku telah jatuh cinta

Pertama kali ku bertemu denganmu
Hatiku terpaut melihat senyumanmu
Aku mengharap engkau menerimaku
Kerna aku bersedia menyintaimu

C/O:
Akan ku renang lautan yang berapi
Membuktikan kehebatannya cinta ini
Tetapi jikalau kau meninggalkan aku
Terhiris hati ini, terguris jiwa ini
Menangis tk berlagu...
Ohhh...
Biarpun ombak yang merubah pantai
Kasihku tk akan hancur berderai
Biarpun hari berganti hari...
Dirimu tetap ku nanti...

Ohhh...
Sayangku pimpinkan tanganmu
Menuju mahligai bahgia
Kita bersama nikmati kisah cinta
Hidup bagaikan di syurga...

Oh kasih.

Duit oh Duit -,-''''!!

 huhuhu tadi aq p la kedai kan..nak p tnya kos repair moto aq..cina tu kata..lu punya kaki tiga sudah lari paip ekzos pecah , dics break lari..ciol api rosak ( huhuhu nie aq rasa menipu dah kot..xde kena mgena dgn coil) so aq tnya la kalau mau buat brapa? aiyokk sekejap waa kira sama lu..huhuhu dya pon kira la..dya kata harga kasaq dalam rm 500 pehhh..aq diam tros..naya mua mana nak cari duit nie dah la parents aq xnak support aq repair moto nie..diaorang kata..hang dah sedap bagi rosak semua kami plak yg kena repair dah lu buta ja p bagi duit kat keta yg hng laggr tu.. sekrng nie aq tngh dok pecah kpala mana nak cari duit nie..huhuhu berbalik kat kedai cina tu..huhuhu aq kata oww lima ratus ka..ok ok esok saya mai bila ada duit ^__^ huhuhu so skrng nie aq tngh dok pecah kepla mana nak cari duit nak p repair moto..huhuhu k la nak p buat solat hajat nak suro than buka hati parents aq tlong aq bayaq duit repair moto tu..

sebarang donation bole la dibuat melalui no tepon aq ^__^


Friday, February 11, 2011

ciri-ciri pasangan pilihan hidup

huhuhu semalam subjk sivik cikgu aq suroh wat latihan pasal ciri2 pasangan hidop..so dya bahagi la 4 kmpulan..n nasib aq dlm group member2 aq..huhu syafiq,joe,jurgen n iwan..so kami pon bincang la ciri2 apa yg kami mau kan..so kami pilih RULES..taw sebab apa...rules nie kan..dia kira mewakili ciri2 yg group kami suka la..





  • R =  Responsibility , romantik, ranggi , rasional , rock , rich !
  • U = Understanding
  • L = Loyal , loving
  • E = Educated 
  • S = simple ,smart, sexy :P , stylist , sharing
huhuhu ok mai aq terang skit..responsible..kan mesti la kita mau isteri yg bertanggung jwb kan..mcam jaga kebajikan makan minum suami dan anak2 dya kan..kalo dia x tnggng jwb mcam mana nak aman rumah tngga..rich pulak xsemestinya kaya dgn harta..mesti la kaya dgn budi bahasa adap dan sebagai nya..tapi kalau kaya pon..alhamdulillah la..kira bonus arr,,^__^ yang kedua ialah Understanding..ok mana la nak taw kan kalau suami balik lewat ka si isteri jgan la beletiaq ja keja..mesti la faham skit kan..suami balik keja..cari duet nak bagi makan mua..dok beletiaq so kena ada sifat memahami pasangan hidop dya...yang ketiga nie..Loyal..isteri kena la setia kat suami betoi x..kalau xsetia mcam mana nak kekal sampai ke akhir usia pastu kalau xda kasih sayang buat apa nak kawin..mesti rumah tngga kucar kacir mia..n bila ada anak nanti..xkan si anak nie ari2 nak dgr parents dia gado..sebab apa gado..sebab xda kasih sayang..so dalam rumah tngga nie nilai setia dan kasih sayang mesti mau ada n penting sngt nie la kunci kebahagian rumah tngga..yang keempat pulak..educated..sapa mau bini diaorang xberpeljran...bkan nak pndg rendah la..isteri mesti mau pandai la...bila dah ada anak nanti kan...isteri nie bole la didik anak dia..xpayah la anta p taska..buang masa ja..so klo xberpelajaran..mesti senang kena tipu dgn orang laen kan..so kena la pandai..pandai xsemestinya pandai dlam hal belajaq ja..mesti la pndai dlam hal agama..kalau anak x diberi didikkan agama..besaq nanti jadi mcam nordin mat top plak..adoii naya malu nama keluarga kot..yang kelima ialah..simple..huhuhu xnak la yg isteri yang complicated nie..payah nak handle..simple nie dari semua aspek la..simple la..pastu mau sharing skit...mcam duit u duit i..duit i duit u..so jgn la kedekut sngt..n xsemestinya sharing dalm masalah wang ja..dalam semua aspek la..
tpikan...tuhan yg menentukan kita merancang...kalau jodoh kita dpt dgn ciri2 psngn yg sebalik nya...si suami la yg perlu jadi ciri2 rules nie...kena la bimbing si isteri nie ke jalan yg benar..zaman sekarang nie..ramai yg kawin atas dasar rupa paras dan harta...so tngk la bnyk kes penceraian kan...benda yang allah halal kan tapi allah xsuka ialah penceraian..sekali berlaku penceraian bergegar arasy Allah S.W.T 
jadi renung2 kan lah dan selamat beramal..^__^

Muka Smiley aq ^__^

ada la sorang teman aq nie..dia tanya dkat aq..hang nie kalau orang maki ka perli ka..kutuk ka hang mesti buat muka smiley mcam nie  --> ^__^
so korang nak taw kan..ok 
^__^ = huh muka nie kan..makna nya aq xmarah pon relax ja..so kalau korang maki or apa2 ja la..then aq buat muka nie makna nya aq xmarah pon..
>_< = huhu nie aq geram ja..but still happy xmarah pon huhuhu so dont worry k
huhu muka nie jaga2 skit
-,-' ataw -,- huhuhu muka nie aq memang aq marah or rasa annoying or apa2 ja..adoii mcam mana nak cakap erk..huh! aq xsuka..contoh klo korang cakap apa2 kan..then aq reply muka nie..huh! tu maknanya aq xsuka la tu..xsuka tu bkan xsuka yg thap biasa nya..nie xsuka thap aq bole maki korang mua taw :D

^__^ ultraman teriak

Huhuhu pagi tadi memang bengang dgn sorang classmate aq nie...adoiii tngn aq dah la dok luka nie...bab jatoh moto aritu..huhuhu pedih taw x >_< so masa kat dalam kelas tu..aq pon pindah la tmpt duduk aq sat..p dok kat belakang..hhuhu dgn harapan xnak sapa2 mai terlnggr or p saja2 sentuh...

so masa dok lepak sorang2 kat blkang n sambil dngr lagu..ada la sorang bdak cina nie mai dok sebelah aq..adoii aq xkisah la sngt..bab dya nak sembang dgn aq kan..hahha lepas dya mai duduk sblah aq dya tmpaq tngn aq yg dok sakit nie...bhahaha pedih tahap cipan derr...seyes aq kata ayaq mata aq meleleh...perhhh time tu memang bara la...then aq bangun tros sepak budak tu..huhu aq kata kat dya...woi cina sakit taw babi! hang p blah la! member kat dpan aq gelak ja dya kena sepak...hahaha kesian pon ada jgak kat budak tu..dya senyap xcakap sampai abis skola..time tu cikgu dok ada la..dya bawa aq dgn budak tu p bilik disiplin..huhuhu nasib aq kamcheng dgn cikgu disiplin tu..hahaha aq pon kata la kat cikgu tu..smbil ayaq mata dok meleleh + darah meleleh. saya dok sorang2 kat blkgn tu xkaco sapa dya mai dok cari pasal..so terima la padah dya..haha cikgu suro aq p masok kelas dulu dya kata kat aq jgn sepak orang dah..so aq terlepas la..haha bdak cina tu ja yg kena..^__^

huhuhu adooiii malu dehhh teriak dalam kelas..dah la time tu cikgu lawa..adoii jatuh saham aq..mengong nya budak -,-'

Malang memang xda Bau pon :D

GEORGETOWN , Selasa 7.00pagi - cewah ala berita pulak hahaha..xpa2 jom kita teruskan..pagi yang gelap kini sudah terang aq kluaq rumah nak p belajaq dgn kawan2 ...(huhu pagi yang gelap remix) huhu dah2 jom kita smbung dgr story aq..adoi nak setat dari mana pon xtaw..kk jom kita setat dari mula2...huhu pagi tu kan..macm biasa la siap nak p skola..aq keluaq umah pkol 7pagi xtaw pasaipa lewat skit selalu kluaq 6.50..(bajet nak cari tmpat parking yg sempoi skit p lewat xda tmpt yg best..panas abis moto aq)..so lepas mkan mua..aq kluaq umah ready nak p bljaq nie..huhu dgn harapan nak balik dgn ilmu pnuh di dada..huhu aq pon ambik la helmet stylo xtera mana aq nie (LTD taw..jgn maen2 ) then tros pakai kasot n trun rumah..huhu time nie la spoil skit..elok ja nak setat moto aq..moto aq wat taek plak..dia payah nak setat..adoii..dgn penuh kesabaran aq pon setat la smpai dia bole setat..haha 5minit jgak la..so lepas moto aq dpt setat..aq pon memulakan perjalanan ku ke destinasi yg menjadi idaman setiap remaja bawah 18 thun..bhahaha SEKOLAH.


  bhaha pagi tu masa on the way nak p skola aq hampir nak accident dgn orang..adoii..so nasib la xda apa2..aloo joki penang arr mana ley accident..huhu..so smpai kat jalan kelawai..pehhh ada keta nie wat taek plak dia kona xbagi signal..huhuhu skit ja lagi nak hentam tayar depan aq...hehe aq pon bagi la hon moto aq yang laen dari orang laen nya..bunyi dekat2 dgn siren skit..huhuhu....so..xpa la..aq pon dah lewat dah..then tros pecut..so dah selamat mua smpai kat skola..aq pon park la moto aq..yeah! xda tmpt nak park dah..ngok btoi mai lewat..abis kena letak kat tngh panas..adoii..

 so lepas skola semua..aq dgn member aq sorang nie..haha plan la nak p mcD kat skola PFS tu..huhuhu aq follow belakang dia...*bab satu* betoi dia bawak macm anak hantu..jalan penuh dgn keta tutuh 90 km/H..haha aq xkisah pon..aq pon follow ja la..pastu smpai dkat dgn Hospital Besaq aq mula take over..this time aq plak duk depan..bhahaha kena potong mcam xda..dya ingt hebat kot moto dya (cewahh blgak noh..jom try :P) so elok ja nak masok selekoh masyarakat penyayang..huhuhu aq bagi dya p dulu...so lepas dya p aq pon follow ja...hahaha part nie la best...lepas ja dya potong aq..aq pon target arr nak layan kona kat masyarkat penyayang tu..huhu aq pon ambik lajak arr..perhhh bagi seret style rapat nya...hahaha elok ja tngh dok seret..ada keta mai..kedebamm...aq langgr keta dya..bhahah moto aq melompat..skit lagi nak lggr divider..then aq tolak moto aq xnak lnggr divider tu..adess ekzos moto sngkut kat keta plak..perhh moto melelong..lepas melelong..pomm(bunyi moto jatuh..ala accident la..) hahaha aq pon dah mcam ultraman la...baik nya terbang..hahaha lepas trbang tu..aq tergolek mcam dalam cita hindustan..jaoh jgak la aq tergolek tu..hahah time tu jgn tnya la helmet aq p mana..dah terbang 10m kot..haha punca xikat mia..adoi nasib xda apa2..

  so lepas ja tergolek..aq cepat2 bgun tkot kena lanyak dgn keta..so aq pon dah blur skit..rasa nak pitam pon ada...aq tros usya member aq kat depan..time tu aq tngh beng la( beng nie mcam blur la) so lama skit, terserempak dgn member aq yg laen..depa mai tlong angkt moto p kat tepi jalan pastu sembang sat..depa blah..haha ok la dari xbuat apa2 kan..so makcik yg aq lggr tu pon..dgn muka bajet roti canai 20sen yg dah basi pon kluaq...ayat pertama yg kluaq taw dya kata apa...nie mcam mana nie..keta saya calaq nie..awak nak buat mcam mana?...adoiii aq dgn terbaring kat tpi jalan time tu bkan nak tlong skit apa ka..tngk pakai baju nurse...bodo thap adik beradik ultraman lupa power skill dya...mengong..!! lepas tu aq kata kat dya..makcik diam sat saya nak call pak saya..so lepas call mua..kami pon bersantai la kat tepi jalan..smabil menyaksikan kereta2 yang lalu..ehh lupa nak cita jasa member aq yg sorang tu..bhahaha dia pon mai la tlong bawa aq p dok kat tepi..dya la mai smbng dgn aq...time tu aq nak pitam dah..mybe sebab kepala aq terantok kat jalan kot...huhuh taw x apa?? SAKIT!!!!!

 seyes aq kata kalau orang langgr aq pon..klau dia cedera ka apa ka..seyes aq nanti p tolong mia..hampa taw dia buat apa? dya bawa kluaq phone dia..bole maen msg plak...ishhh geram betoi >_< so lama skit..parents aq pon smpai la..hahaha yeah!! ayat pertama mak aq kata kat makcik tu taw apa lepas tngk aq dok terduduk kat tepi jalan tu...Ya Allah...awat yg xbawa dia p klinik or hospital ka apa ka? yg biaq dya mcam nie awat? pakai baju nurse..ishhh..bhahahaha aq punya syiok oow tngk dia kena fire...hahaha..lepas pak aq settle dgn dya mua..then parents aq bawa p GH (general hospitan).
  
      elok ja masok hospitan tu..otw nak p bahagian kecemasan(bhaha wad kecemasan taw)..dari jaoh aq tngk sorang awek nie..dari jaoh dok tersengeh kat aq...aq pon heran la awat dok tersengeh kat aq...hahaha elok ja smpai dkat dya..baru aq perasan..la ex-cikgu skola aq..hahaha adoii..so smbang sat dgn dya..aq pon tros p bhgian kecemasan..bhahah adoii...doktot tu buat mia kasaq oww...part paling sakit time dya lap luka kat tempat yg berlubang...arghhh!!! lubang luka tu dalam taw x..hahaha sakit dehh..then dia bagi injections skit..so  lepas ambik ubat mua..huhu pekena nasi mamak kat luaq hospitan tu..lepas makan aq balik tros..bhahaha kena marah buta ja dgn mak aq..haha aq tnya..ibu..nak balik sendiri bole x? bahaha mak aq kata apa taw..hang gila ka? hg jalan pon xbetoi nak bawak moto plak..dah2 balik dgn kami..cehh spoil btoi..huhuhu kos nak pebaik moto aq lebey kurang 200 lebey n kos ganti rugi 240 adoiii..mana nak cari duet nie nak repair moto aq nie..huhu..k la..tinkayu bab baru saja menghabiskan masa korang baca blog nie ^__^

ultraman yang kalah dengan rayuan

salam n ola..hahah baru hari nie aq nak share blog aq dgn orang,ok taw sebab apa aq nak share dgn orang? huhuhu sebab sorang budak nie la dok mintak link blog aq..asal aq buat private ja..so kesian kat dya..huhu last2 aq delete cita pribadi dan masalah aku..n biar yang cita biasa ja..so baru la bole share..betoi x? xkan kita nak cita masalah kita dgn orang laen kot..xmalu ka..hehehe kat cik S huhu sabaq nohh jgn marah taw...chillex ja ^__^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...